Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:02:56+01:00
37. 45 - cena z 7% podatkiem vat
37.45 - 100 % + 7% = 107%

37.45 - 107%
x zł - 100%

37,45 * 100% / 107% = 35

35- cena kalkulatora bez podatku vat

35 - 100%
x - 122%

35*122% / 100% = 42.7

Kalkulator teraz kosztuje 42 zł i 70gr
2009-11-09T19:03:18+01:00
Metodą proporcji:
100%-x
107%-37,45 zł

x=100*37,45zł:107
x=35zł

100%-35zł
122%-x

x=122*35zł:100
x=42,7zł
2009-11-09T19:51:08+01:00
107%=37,45
100%=x

x= (37,45/1,07) * 1 = 35

35*122%=35*1,22=42,7

Odp: Będzie kosztował 42 zł 70 gr