Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:11:35+01:00
1. Krajobrazy strefy równikowej.



W pasie okołorównikowym, dominuje klimat gorący, wilgotny, bez podziału na pory roku i bez dużych różnic temperatur między dniem i nocą. Duża ilość opadów powoduje bujny rozwój roślinności. Mamy tu do czynienia z dżunglą afrykańską i „lasami deszczowymi”, czyli dżunglą amazońską. W rejonach górzystych strefy okołorównikowej (masyw Kilimandżaro na pograniczu Kenii i Tanzanii lub rozległa Wyż. Wschodnio-Afrykańska) wraz ze wzrostem wysokości n.p.m. dżungla ulega stopniowemu przerzedzeniu, lecz nadal ze względu na olbrzymie opady deszczu roślinność jest tam niezwykle bujna. Na szczytach Kilimandżaro panuje klimat wysokogórski ze stałą pokrywą śniegu.
2009-11-09T19:14:01+01:00
Makia śródziemnomorska (strefa klimatyczna podzwrotnikowa)

Formacja składająca się z zarośli krzewiastych, wiecznie zielonych, twardolistnych, formacja pozbawiona obszarów leśnych. Występują tu cyprysy, cytrusy, jałowce, bukszpan, wawrzyny, oleandry, zioła( rozmaryn, lawenda, oregano, tymianek, bazylia), oliwki, sekwoje
  • Użytkownik Zadane
2009-11-10T00:12:31+01:00
Krajobrazy strefy umiarkowanej.

Krajobrazy obszarów kół podbiegunowych przybierają w części południowej charakter dziewiczych lasów iglastych zwanych tajgą, które przypominają lasy iglaste strefy umiarkowanej.Znaczną rolę pełni także wzajemne oddziaływanie lądów i mórz powodujące wytworzenie się klimatów o wyraźnych cechach morskich i lądowych. W części północnej tajga przechodzi stopniowo w tundrę. Drzewa karłowacieją, są zastępowane przez kosodrzewinę, która też zanika. Typowa tundra to skalisty teren porosły latem jedynie porostami, a co najwyżej mszakami. Najbliżej możemy to obserwować odwiedzając fińską Laponię.Klimat morski - charakteryzuje się chłodnym latem, łagodną zimą oraz małymi. Przyjazne krajobrazy ukształtowane ludzką ręką, jak sady, ogrody, plantacje, sztuczne zbiorniki wodne.W powstałym ciepłym i płytkim morzu kwitło życie czego dowodem Są kości ryb, płazów i gadów a także skamieniałości ślimaków, małży, amonitów, liliowców, korali i gąbek,