Odpowiedzi

2009-11-09T19:13:47+01:00
Koło dorożki ma średnicę 1m, czyli promień wynosi 1/2 m

obwód koła to 2πr, czyli wynosi ono π m,
zaokrąglenie π≈3,16
100:3,16≈31,6
31 pełnych obrotów

samochód:
30 cm= 0,3m
obwód 2/3 π≈2,10667
odległość 1km=1000m
1000:2,10667≈474,6
474 pełne obroty
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:17:24+01:00
1,
Musimy obliczy obwód koła
d=1m
r=0,5m
obwód koła wynosi
L=2πr
L=2*3,14*0,5
L=3,14m

ilość wykonanych pełnych obrotów na drodze 100m
100m/3,14m=31,85

Koło wykona 31 pełnych obrotów

2.
Obwód koła
r=30cm
L=2πr
L=2*3,14*30
L=188,4cm

Odcinek 1km=1000m=100000cm

100000/188,4=530,79
Wykonuje 530 pełnych obrotów
2009-11-09T20:14:02+01:00
A)
L=2πr
L=2π0,5
L=1π

100m/3,14 = 31