Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:10:25+01:00
-odkrycie nowego świta i związana z tym zmiana mentalności Europejczyków, zdobycie przez nich świadomości wielkości świata
-udowodnienie tezy o kulistości Ziemi
-znalezienie drogi morskiej do Indii
-organizowanie osadnictwa na podbitych ziemiach
-zakładanie i budowa miast, ośrodków handlowych i administracyjnych, szerzenie oświaty
-sprowadzenie do Europy między innymi pomidorów, fasoli, ziemniaków, kukurydzy
-rozwój floty i techniki morskiej
-wielka migracja europejczyków na inne kontynenty, mieszanie się ras
-ewangelizacja dalekich krain.
-podbój nowych ziem i powstanie imperiów kolonialnych Hiszpanii i Portugalii
-eksploatacja ogromnych zasobów srebra i złota
-rozwój handlu niewolnikami i mordercza eksploatacja murzynów i indian
-zawiezienie z Europy do Ameryki chrób.
3 3 3
2009-11-09T19:11:49+01:00
Przede wszystkim rozłam w kościele katolickim (m.in. kalwinizm, anglikanizm, luteranizm) na minus, przetłumaczenie Biblii na wiele języków na plus, wzrost znaczenia tolerancji na plus, wojny religijne i prześladowania na tym tle na minus, podział Europy na kraje protestanckie oraz katolickie, protestanci uniezależnili się od papieża.
2 5 2
2009-11-09T19:12:26+01:00
- powstanie nowych wyznań (luteranizm, kalwinizm, anglikanizm)

xd
1 1 1