Odpowiedzi

2009-11-09T19:12:19+01:00
Równoległe gdy wspólczyniki przy x takie same
-2a+5=1,5
-2a=1,5-5
-2a=-3,5/:(-2)
a=-7/2*(-1/2)=7/4=1,75
2009-11-09T19:21:06+01:00
Współczynnik kierunkowy drugiej prostej jest równy 1,5
aby proste były równoległe wsółczynniki kierunkowe obu muszą byc jednakowe, czyli
-2a+5=1,5
-2a=1,5-5
2a=3,5
a=1,75
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:26:56+01:00
Y = (-2a + 5)x + 3
y = 1,5x - 1
proste są równoległe kiedy a z jednego równania i a zdrugiego są równe, więc:
-2a+5=1,5 bo a to to co jest prze x
-2a=1,5-5
-2a=-3,5
a=1,75
dla a równego 1,75 proste te bedą równoległe.