Po dziewięciu dniach podróży przez pustynie beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni????

PS PILNEEEEEE!!!!!!! Potrzebuje tego jeszcze na dzisiaj!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:14:56+01:00
40% - 48 bukłaków
100%- x bukłaków
proporcja 100*48/40= 120/1 =120 tyle bukłaków mieli na początku
120-48= 72 tyle bukłaków zużyli przez 9 dni
72/9=8 bukłaków dziennie
8*8=64 bukłaki na 8 dni a mają tylko 48
więc 64-48=16 16/8=2 dziennie zmniejszyć powinni o tyle
8-2=6
6/8=2/4=25%
Odpowiedź: Powinni zmniejszyć zużycie wody o 25% dziennie
2009-11-09T19:19:18+01:00
40% - 48
100% - 120
mieli więc 120 wszystkich bukłakow

120- 48= 72
przez 9dni wypili 72 bukłaki

72:9= 8
wypijali 8 buklakow dziennie

48 : 8= 6
aby starczylo im wody powinni wypijac po 6 buklakow dziennie
⁸⁻⁶₈= 25%

powinni zmniejszyc racje wody o 25%
2009-11-09T19:20:54+01:00
X-całkowita liczba bukłaków

40%x=48
x=48/0,4=120

120-48= 72- tyle bukłaków zużyli przez 9 dni
72/9=8 -ilość bukłaków dziennie

48/8=6 - ilość bukłaków dziennie przez kolejne 8 dni

8-6=2 o tyle powinni zmniejszyć zużycie wody

2/8*100%=25%

Odp. Powinni zmniejszyć zużycie wody o 25% dziennie