Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:15:39+01:00
A)C4H8
mC4H8 = 4*12u + 8*1u = 48u + 8u =56u
%C = 48\56 * 100% = 85,71%
%H= 100% - 85,71% = 14,29%
b)C4H6
mC4H6 = 4*12u+ 6*1u = 48u + 6u =54u
%C= 48/54*100% = 88,89%
%H=100%-88,89%=11,11%
2009-11-09T19:20:56+01:00
A) C4H8 - buten

m - masa

mC4H8 = 4 × mC + 8 × mH = 4 × 12u + 8 × 1u = 48u +8u = 56u

100% - 56u
x% C [węgla] - 48u
x% H [wodoru] - 8u

węgiel

48u
56u [ułamek] × 100% = 85,71% ≈ 86%

wodór

8u
56u [ułamek] × 100% = 14,28% ≈ 14%


b)C4H6 - butyn


mC4H6 = 4 × mC + 6 × mH = 4 × 12u + 6 × 1u = 48u + 6u =54u

100% - 56u
x% C [węgla] - 48u
x% H [wodoru] - 6u

węgiel

48u
54u [ułamek] × 100% = 88,88% ≈ 89%

wodór

6u
54u [ułamek] × 100% = 11,11% ≈ 11%
2009-11-09T19:32:33+01:00
A)
C4H8
mC4H8 = 4*12u + 8*1u = 48u + 8u =56u
%C = 48/56 * 100% = 85,71%
%H= 100% - 85,71% = 14,29%
Procent masowy tych pierwiastkow wynosi C=85,71% a H=14,29%
b)
C4H6
mC4H6 = 4*12u+ 6*1u = 48u + 6u =54u
%C= 48/54*100% = 88,89%
%H=100%-88,89%=11,11%
Procent masowy tych pierwiastkw wynosi C=88,89% a H=11,11%

Proszę;))
to jest dobrze wiec mam nadzieje ze bedzie to uznane jako najlepsze rozwiązanie
2 5 2