Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:13:20+01:00
Tkanki roślinne – zespoły komórek o podobnej budowie, określonych czynnościach i wspólnym pochodzeniu występujące u roślin naczyniowych. Tu też tradycyjnie zaliczane są niektóre tkanki wielokomórkowych brunatnic zaliczanych obecnie do protistów.

Tkanki roślinne dzieli się na dwie podstawowe grupy: tkanki twórcze (tzw. merystemy), w których komórki dzielą się intensywnie i są niezróżnicowane, oraz tkanki stałe o komórkach zróżnicowanych funkcjonalnie.

Ściągnięte z wikipedii
ale ma nadzieję ,że pomogłam !
Pozdro;)
Liczę na najlepsze! ;]
2 3 2
2009-11-09T19:21:19+01:00
1 Tkanka Okrywająca
Funkcje:
- ochrona przed środowiskiem zewnętrznym
-Chroni przed nadmiernym wyparowywaniem wody
- chroni przed wnikaniem organizmów chorobotwórczych

Młode części rośliny okrywa skórka utworzona z żywych komórek.Ich zewnętrzne ściany pokrywa warstwa woskowej substancji, zwaną kutykulą.Struktury znajdują się w skórce, zwane aparatami szparkowymi( umożliwiają przypływ dwutlenku węgla , tlenu i pary wodnej.

U roślin wieloletnich, zdrewniałych tkanka okrywająca to korek zbudowany z martwych komórek a do wymiany gazowej służa przetchlinki.

Chyba dobrze ;DD
Pozdrawiam :))
5 5 5