Odpowiedzi

2009-11-09T19:17:01+01:00
Mg+2HCl->MgCl₂+H₂
190 g

MgCl₂=24,30+71=95,3g
H₂=2g
95+2=97 g (produkty)
Czyli:
190g(prod.) ------ 97g
x g------ 2 gH
x=3,92
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:35:47+01:00
Mg+2HCl-> MgCl2 + H2

Produkty czyli: chlorek magnezu i wodor lacznie waza 190g
wiec:
190g(produktów) ------ 97( stosunek 95:2 sumujesz )
x ------ 2 (atomy wodoru w czasteczce)
x= 190*2/97 = 3,91g

Odp: Tyle wydzielilo sie wodoru w reakcji (tworzenia soli)

Pozdrawiam!^^