Paweł ma psa kota i królika. Aby zważyć zwierzęta , chłopiec ważył się razem z nim: z psem ważył 93.9 kg, z kotem ważył 71.2 kg, a z krolikiem ważył 69kg. Po ważeniu Paweł stwierdził, że zwierzęta ważyły łącznie 28.6 kg. Ile ważył Paweł?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:34:02+01:00
X+y+z=28,6kg
a+x=93,9
a+y=71,2
a+z=69
a masa chłopca
dodajemy te trzy równania
3a+x+y+z=234,1
3a+28,6=234,1
3a=205,5
a=68,5kg
4 3 4
2009-11-09T19:39:28+01:00
C - waga chłopca
p - waga psa
k - waga kota
b - waga królika

c + p = 93, 9 kg
c+ k = 71,2 kg
c+ b = 69 kg

p + k + b =28, 6 kg

(c + b) + (c+ p) + (c + k ) = 69 kg + 93, 9 kg + 71,2 kg = 234,1 kg

234,1 kg - 28, 6 kg = 205, 5 kg
205, 5 kg : 3 = 68, 5 kg

Odp: Chłopiec waży 68, 5 kg.
2 4 2
2009-11-09T20:11:37+01:00
Dane :
c - waga chłopca
p - waga psa
k - waga kota
b - waga królika

<b>c + p = 93, 9 kg
c+ k = 71,2 kg
c+ b = 69 kg
p + k + b =28, 6 kg

(c + b) + (c+ p) + (c + k ) = 69 kg + 93, 9 kg + 71,2 kg = 234,1 kg

234,1 kg - 28, 6 kg = 205, 5 kg
205, 5 kg : 3 = 68, 5 kg

Chłopiec waży 68, 5 kg.
1 5 1