Odpowiedzi

2009-11-09T20:19:55+01:00
100% - 10% = 90%
teraz 15% z 90%
metodą na krzyż
90% - 100%
x - 15%
1350= 100x / :100
x = 13,5%
90% - 13,5% = 76,5%
Teraz o ile podnieść niestety nie mogę sobie przypomnieć jak to się robi ;/
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:26:18+01:00
Cena wyjściowa np. 100zł (tak sobie przyjmuje żeby mi prościej było)

1 obniżka o 10%
10% ze 100zł = 10zł
100zł-10zł=90

po 1 obniżce mamy 90zł

2 obniżka o 15%

15% z 90zł

aktualnie : 90zl = 100%

więc 90zł = 100%
Xzł = 15%

X= (90zł*15%) : 100% (skracamy procenty oraz 90 ze 100)
A wiec
X= (9*15) : 10
X= 135 : 10
X= 13.5zł

90zł - 13.5zł = 76,5zł

aktualnie mamy 76.5 i chcemy wiedzieć ile procent trzeba podnieść abyśmy mieli 100zl

a więc:

76.5zł = 100%
100zł = X%

X% = (100zł * 100%) : 76,5zł (złotówki skracamy)
X% = 10000% : 76.5
X% = 130.718954%

100% - 130.718954% = 30,718954%
W zaokrągleniu wychodzi 30,7% (o tyle trzeba podnieść cenę po podniżkach aby powrócić do ceny wyjściowej)
3 5 3