Tata Ani z klasy Ic jest cukiernikiem. W tłusty czwartek Ania przyniosła do klasy wielkie pudło z pączkami. Antek zjadła 1/10 wszystkich pączków. Wiesiek i Kazik też okazali się żarłokami- każdy z nich zjadł tylko o 2 pączki mniej niż Antek. Sześciu uczniów zjadło po 3, a Ania i jej dwie kolezanki- po 2. Reszta uczniów, czyli połowa obecnych, zjadła po jednym pączku. Gdy wychowawca zjadła czwartego pączka, w pudle została jeszcze 1/4 wszystkich pączków. Ile pączków zjedli uczniowie Ic?

odp. 80 pączków. Proszę o zapisanie obliczeń. ;D

2

Odpowiedzi

2009-11-09T19:42:12+01:00
X - pudło pączków
Antek = 1/10 x
Wiesiek = 1/10 x - 2
Kaziak = 1/10 x - 2
6 uczniów po 3
3 dziewczyny (ania i jej dwie koleżanki) po 2
1/2 uczniów to 12 osób po jednym
wychowawca = 4
zostało = 1/4
1/10x + 1/10x - 2 + 1/10x - 2 + 18 + 6 + 12 + 4 = 3/4x
30/100 x + 42 = 75/100x
35/100x = 42
x = (100 * 42)/35 = 840/7 = 120
3/4 z x to 90
Odp. Mi wychodzi, że zjedli 90 pączków
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:49:01+01:00
X-liczba paczkow
1/10x-czesc zjedzona przez Antka
2(1/10x-2)-czesc zjedzona przez Wieska i Kazika
18-tyle paczkow zjadło 6 uczniów
6 - tyle pączków zjadła Ania i jej 2 koleżanki
12 - tyle zjadła reszta uczniów
4 - tyle zjadł wychowawca


Liczba pączków zjedzona przaz uczniów:

1/10x+2*(1/10x-2)+18+6+12+4=3/4x
1/10x+2/10x+36=3/4x
3/10x+36=3/4x
36=9/20x
x=80


5 5 5