Odpowiedzi

2009-11-09T19:36:49+01:00
* n-heksan (heksan)
* izoheksan (2-metylopentan)
* 3-metylopentan
* neoheksan 2,2-dimetylobutan
* biizopropyl (2,3-dimetylobutan)



* CCCCCC n-heksan
* CC(C)CCC 2-metylopentan
* CCC(C)CC 3-metylopentan
* CC(C)(C)CC 2,2-dimetylobutan
* CC(C)C(C)C 2,3-dimetylobutan
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T22:39:38+01:00
Izomery heksanu:
- CCCCCC n-heksan
- CC(C)CCC 2-metylopentan
- CCC(C)CC 3-metylopentan
- CC(C)(C)CC 2,2-dimetylobutan (neoheksan)
- CC(C)C(C)C 2,3-dimetylobutan (biizopropyl)

Proszę bardzo :))