Proocent ułamek zwykły ułamek dziesietny
12%-
40%-
215%-
___ ___ 0,3
____ 1/2 __
__ __ 1,10
__ 3i3/4
___ 5/8 __
__ __ 0,25
33i 1/3 %

to jest tabela i troche mi niewyszła więc napisze jeszcze jednym sposobem (to chodzi o to że jak sie ma np 12 % to czeba to napisać jak się zamieniło na uł.zw i uł ,dz..(ja tego zxrobic nieumiem

procent ułamek zwykły ułamek dziesiety
12%
40%
215%
ułamek Dz- uł,zw procent

0,3

uł zw-1/2 uł dz- procent-
procent uł.zw uł dz-1.10
procent uł.zw-3 i 3/4 uł dz-
procent uł.zw-5/8 uł dz-
procent uł.zw uł dz-0,25
procent-33 i 1/3 % uł zw- uł dz-




obliczenia:





ćw 1.2 str 22 (w ćwiczeniuwce liczę z pitagorasem dla klas 6)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:40:31+01:00
12%-= 12/100 lub 0,12
40%-= 4/10 lub 0,40
215%-215/100 lub 2,15
300%= 30/100=0,3
50%=1/2= 0,5
110%=110/100= 1,10
375%= 375/100= 3i3/4
___ 5/8 __
25%=1/4= 0,25
33i 1/3 %
2009-11-09T19:54:41+01:00
12% to 0,12 to 12/100
40% to 0,4 to 40/100 a po skróceniu 4/10
215% to 2,15 2i 15/100

(moja wskazówka, procent to setna część 1% to 0,01 tak więc gdy masz podany procent i musisz napisać ile to będzie w ułamku dziesiętnym to po prostu podziel ten procent przez 100)

30% to 0,3 to 3/10
50% to 1/2 to 0,5
110% to 1,10 to 1i 1/10
375% to 3i3/4 to 3,75
62,5% to 5/8 to 0,625
25% to 0,25 to 1/4
33i 1/3 % to 0,(3) (nie wiem jak to będzie w ułamku zwykłym)
1 1 1