Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:38:22+01:00
Y- pierwsza cyfra
x-druga cyfra

x+y=11
x+10y=y+10x-9

x+y=11
x+10y-y-10x=-9

x+y=11/*9
9y-9x=-9

9x+9y=99
-9x+9y=-9
18y=90 /:18
y=5

x+5=11
x=6

Sprawdzenie:
x+y=11
x+10y=y+10x-9

6+5=11
6+10*5=5+10*6-9

11=11
6+50=5+60-9

11=11
56=56
szukana liczba to 56
1 5 1
2009-11-09T19:50:11+01:00
X - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności
10 y + x - liczba po przestawieniu cyfr

x + y = 11
10 y + x = (10 x + y) + 9

x = 11 - y
9 y - 9 x = 9

x = 11 - y
y - x = 1

x = 11 - y
y - (11 - y) = 1

x = 11 - y
2 y = 12

x = 11 - y
y = 6

x = 5
y = 6

Szukana liczba to 56.

Pozdro))


1 5 1