Paweł ma psa,kota i królika.Aby zważyć zwięrzęta, chłopiec ważyl się razem z nimi :z psem ważył 93.9 kg, z kotem ważyl 71,2 kg , a z królikiem ważył 69 kg. Po ważeniu Paweł stwierdzil że zwierzęta ważyły lącznie 28.6 kg . Ile ważył Paweł.?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:40:54+01:00
93,9 + 71,2 +69 = 234,1
234,1 - 28,6 = 205,5
205,5 : 3 = 68,5
Paweł waży 68,5kg
1 5 1
2009-11-09T19:42:17+01:00
P - waga psa
k - waga kota
kr - waga królika

x - waga Pawła

Z treści zadania otrzymujemy:
x + p = 93,9 kg
x + k = 71,2 kg
x + kr = 69 kg

Dodajemy te równości stronami i otrzymujemy:
x + p + x + k + x + kr = 93,9 kg + 71,2 kg + 69 kg
3x + (p + k + kr) = 234,1 kg

Jednocześnie wiemy, że p + k + kr = 28,6 kg

3x + 28,6 kg = 234,1 kg
3x = 205,5 kg
x = 68,5 kg

Odp. Paweł waży 68,5 kg.
1 1 1
2009-11-09T19:50:15+01:00
93,9(czyli pawel i pies) + 71,2(paweł i kot) +69(paweł i któlik) = 234,1
234,1 - 28,6(ciężar 3 zwierząt) = 205,5
205,5 : 3 = 68,5
Paweł waży 68,5kg
1 3 1