Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:45:57+01:00
1/3 to 4
czyli 2/3 to 8
8 + 4 = 12
12 x 2 = 24
odp: było 24 śliwek w koszu

PS proszę o najlepsza odpowiedz
2009-11-09T19:46:11+01:00
Połowę śliwek z koszyka zjadł Andrzej.Dwie trzecie tego,co zostało,zjadł Piotrek,a Hanie zjadła ostatnie 4śliwki.Ile śliwek było w koszyku?

4 = 1/3 (hanka)
8 = 2/3 (piotrek)
12=1 (andrzej)
24 (wszystko)
odp.:Było 24 śliwek.
2009-11-09T19:46:22+01:00
X - liczba śliwek na początku

(x-½x)*⅓=4
½x*⅓=4
⅙x=4 /*6
x=24

Odp: W koszyku były 24 śliwki.