Odpowiedzi

2009-11-09T19:50:17+01:00
4x-2y+1=0
-2y=-1-4x/:(-2)
y=2x+1/2
prosta rówoległa to y=2x+b i przechodzi P=(2,-5)
-5=2*2+b
b=-9zatem
y=2x-9
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:54:45+01:00
L : 4x - 2y + 1 = 0 punkt P =(2, -5)
Rozw.
2y =4x +1
y = 2x + 0,5 - postać kierunkowa pr. L

y = a1*x + b1 - pr. równoległa do pr. L gdy a1 = 2
P =(2, -5)
-5 = 2 *2 + b1
b1 = -5 -4 = - 9
Prosta równoległa dp pr. L , to prosta o równaniu:
y =2x - 9
4 4 4