Jeden z kątów w trójkącie równoramiennym ma ramię 66 stopni. jakie miary mają pozostałe dwa kąty? Rozpatrz dwa przypadki.

pliss.!
to na jutro!
jak by co to to jest na 77 stronie zadanie 6 w podręczniku matematyka dla 6 klasy.!

KTO PIERWSZY DAJE NAJ. !!
NIE PISAĆ GŁUPOT BO ZGŁOSZĘ SPAM.!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:51:48+01:00
Łącznie trójkąt ma w srodku 180o stopni
w rownoramiennym dwa sa takie same

x,y,x- czyli te katy. dwa takie same są
x + x + y = 180o
wiec przypadek nr1
x = 66o
y = ?
66 + 66 + y = 180o
y = 48o

Przyp. nr 2
x = ?
y = 66o
x + x + y = 180o
x + x + 66o = 180o
2 * x = 180o - 66o
x = 114o : 2
x = 57o
I prosze!
1 5 1
2009-11-09T19:52:04+01:00
Kąt 1 - 66 stopni
kąt 2 - 66 stopni (za względu na kąty w trójkącie równoramiennym)
66 + 66 = 132
180 - 132 = 48
czyli 3 kąt ma 48 stopni ;))

drugi sposób

ze względu na sposób rozwiązywania w poprzednim przyładzie

kąt 1 ma 48 stopni
kąt 2 ma 48 stopni (za względu na kąty w trójkącie równoramiennym)
48 + 48 = 96 stopni
180 - 96 = 84 stopnie
czyli kąt 3 ma 84 stopnie ;PP
2009-11-09T19:57:33+01:00
1.Miara katów w trójkącie równa się 180 skoro jeden z katów przypuśćmy ze wierzchołkowy ma 66 to katy przy podstawie są takie same ponieważ jest to przypadek kata równoramiennego
czyli :)
180-66=114
114/2=57 <-- tyle wynasza katy przy podstawie

2.
180-66=114
y=114/2=56
114=y+x
114=2x
y=x
x=56 y=56

to jest drugi przypadek jak dla mnie lekko trudny do rozpatrzenia go w klasie 6 sql podst. Pozdrawiam:)