Na jednorazowe pranie w pralce automatycznej zużuwa się 150 l wody. Na jednorazowe mycie twarzy, rąk i zębów pięciokrotnie potrzeba mniej wody niż na jednorazowy (ok. 5-minutowy) natrysk. Łącznie na dwukrotne wykonanie tych dwóch czynności zuzywa się o 30 l mniej niż na jednorazowe pranie w pralce automatycznej. a tyle samo co na jednorazową kąpiel w wannie. Ile wody zuzywa się na:
a) jednorazowe mycie twarzy, rąk i zębów,
b) na jednorazowy natrysk,
c) jednorazową kąpiel w wannie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-03T09:32:08+02:00
x- niech oznacza ilość l wody, która zostanie zużyta na jednorazowe mycie rąk, twarzy i zębów,
y- niech oznacza ilość l (dm³) wody wykorzystanej w czasie 5- minutowego natrysku.
5x=y i 2x+2y= 150-30
5x=y i x+y=60
x=10 i y = 50
Odp. a) Na jednorazowe mycie rąk, twarzy i zebów wykorzystje się 10 l wody.
b) Na jednorazowy natrysk zużywa się 50 l wody
c) 150 l
2 1 2
2009-05-03T09:36:31+02:00
N- woda na natrysk
m - woda na mycie twarzy rąk i zębów
w - kąpiel w wannie
Układ równań:
5*m = n
2*(m+n)=150 - 30 = w
c) na kąpiel w wannie:
w = 150-30 = 120
Rozwiązujemy układ równań:
5*m = n
2*(m+n)= 120
2*(m+5*m) = 120
12*m = 120
m = 10
n = 5*m =50
a) na mycie twarzy rąk i zębów 10 l
b) na natrysk 50 l
2 5 2