Przeczytaj tekst i odpowiedz na pytanie.
`witamina A zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nabłonków, wpływa też na proces widzenia. U dzieci przyczynia się do prawidłowego wzrostu. Występuje w pokarmach pochodzenia zwierzęcego: maśle, wątrobie i jajach. Jako prowitamina (pomarańczowy barwnik - karoten) występuje w dużej ilości między innymi w pomidorach oraz marchwi.`

Które pokarmy, jako źródło witaminy A, poleciłbyś starszym osobom mającym problem z wysokim poziomem cholesterolu. Odpowiedź uzasadnij, podając jeden argument.

Polecane produkty:
Argument:

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:52:42+01:00
Polecane produkty: Watroba , pomidory, marchew(chodzi głównie o karoten)
Argument: Ponieważ nie zaszkodzą one w problemach z choresterolem. Witamina A jest przydatna w podeszłym wieku ponieważ wspomaga miedzy innymi wzrok.
Chyba o to biega :P
6 3 6
2009-11-09T19:54:52+01:00
Osobom starszym poleciłabym spożywanie dużej ilości pomidorów, które posiadają dużo potasu i marchwii, która ma wiele witamin. Osoby starsze podobnie jak małe dzieci powinny jeść pokarmy pochodzenia zwierzęcego, wspomagające prawidłowy rozwój, poleciłabym również chilli i dodawanie do potraw listków laurowych, gdyż obniżają poziom cholesterolu.
3 4 3
2009-11-10T00:26:07+01:00
Polecane prod : głownie
marchew
szpinak
sałata
pomidory
brokuły
persymona
melon.
(maja duzo ilosc karotenu)

argument :korzystnie wpływa na funkcjonowanie wzroku, systemu immunologicznego
5 4 5