Zad. 1

Oblicz częstotliwość fali o długości 2m, jeżeli jej szybkość wynosi 12m/s.

Zad. 2

Oblicz długość fali jeżeli jej szybkość wynosi 5m/s a częstotliwość 6 Hz

Zad.3

Oblicz szybkość fali jeżeli ma długość 4m , a uderza o brzeg 4 razy w ciągu 20 sec.


Proszę o pomoc muszęt omieć na jutro a w głowie się mi to już miesza :/ Pilne!

3

Odpowiedzi

2009-11-09T19:57:29+01:00
Zadanie 1.
dane: Szukane:
λ=2m f=?
V=12m/s
Rozwiązanie:
λ=V/f /*f
λ*f=V /:λ
f=V/λ
f=12/2=6

Zadanie 2.
f=6
v=5
λ=v/f
λ=5/6

Zadanie 3.
λ=4
uderza 4 razy w ciągu 20 sekund, to 1 raz uderza w ciągu 5s, z tego okres bedzie równy 5, czyli T=5
v=λ/T
v=4/5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:58:14+01:00
1)
l-dł.fali
l=v/f=2m
v=12m/s
f=?
f=v/l=12/2=6Hz
2)
l=5/6
3)
l=4m
4razy na 20 sec to 1 raz przez 5 sek czyli
v=l/t=4/5
2009-11-09T23:59:09+01:00
Λ = V*T = V/f

1. f = V/λ = 12/2 = 6 Hz
2. λ = V/f = 5/6 m
3.
f = 4/20 = 0,2 Hz
V = λ*f = 4*0,2 = 0,8 m/s