Odpowiedzi

2009-11-09T19:52:43+01:00
X - ilość monet 2 zł
y - ilość monet 5 zł

x + y = 35
2 * x + 5 * y = 115

x =35 - y
2 * (35 - y) + 5 * y = 115

x = 35 - y
70 - 2y + 5y = 115

x = 35 - y
3y = 45

x = 35 - y
y = 15

x = 20
y = 15

Odp. Tomek ma 20 monet 2 zł i 15 monet 5 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:54:17+01:00
X - ilość monet 5-złotowych
y - ilość monet 2-złotowych

x+y=35
5x+2y=115

x=35-y
5x+2y=115

x=35-y
5(35-y)+2y=115

x=35-y
175-5y+2y=115

x=35-y
-3y=-60 /:(-3)

x=35-y
y=20

x=35-20
y=20

x=15
y=20

Odp: Tomek miał 15 monet 5-złotowych i 20 monet 2-złotowych.
1 5 1
2009-11-09T19:55:36+01:00
X- ilość monet 5zł
y- ilość monet 2 zł

x+y - ilość wszystkich monet
35 - ilość wszystkich monet

5*x = wartość monet 5zł
2*y - wartość monet 2 zł

5*x + 2*y - wartość wszystkich monet
115 wartość wszystkich monet

{x+y=35
{5x+2y =115

{x=35-y
{5x+2y =115

5(35-y) + 2y = 115
175 - 5y + 2y = 115
-3y = -60
y=20

x = 35 - 20 = 15

ODP. Tomek ma 20 monet 2zł i 15 monet 5zł.

Pozdrawiam,
matteushq;)
1 2 1