Odpowiedzi

2009-11-09T20:01:56+01:00
Wzór: (ze swobodnego spadku)
h=½*g*t² /*2
2h=g*t² /:g
t=√2h/g

dane:
g=10m/s²
h=10m

rozw:
t=√2*10m:10m/s² [m:m/s²=m*s²/m=s²]
t=√2s²
t=1,41s

odp:Kamyk ten bedzie spadal przez okolo 1,41s.
2009-11-09T20:04:21+01:00
Kamyk będzie spadał √2 sekundy ≈ 1.41 sekundy

ze wzoru

s=at²/2

t=√20/√10
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:04:21+01:00
S=10m
a=10m/s^2 (^2 - do kwadratu)

s=at^2/2 |*2

2s=at^2 |:a
t^2=2s/a |*√

t=√2s/a (2s/a pod pierwiastkiem)

t=√2*10/10=√2= 1.41s
5 3 5