W lutym poparcie dla Parti Postępu deklarowało 25% z 2000 mieszkańców pewnego miasteczka.W marcu poparcie wzrosło o 5 punktów procentowych.

a)Ilu mieszkańców miasteczka deklarowało poparcie dla partii
postępu w lutym,a ile w marcu
b)o ile procent więcej osób zadeklarowało swoje poparcie w marcu w porównaniu z lutym

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T19:58:32+01:00
A)
W lutym:
25% * 2 000 = 1/4 * 2 000 = 500

W marcu:
(25% + 5%) * 2 000 = 30% * 2 000 = 3/10 * 2 000 = 600

b) Swoje poparcie zadeklarowało tyle osób więcej:
600 - 500 = 100

Czyli o tyle procent więcej niż w lutym:
100/500 * 100% = 1/5 * 100% = 20%.
8 4 8
2009-11-09T19:59:27+01:00
25%*2000=500 -liczba mieszkancow, która deklarowała poparcie w lutym

30%*2000=600 - liczba mieszkancow, która deklarowała poparcie w marcu

600-500/500=100/500=20/100=20%
2 3 2
2009-11-09T20:04:31+01:00
A)25%*2000=500----luty
25%+5%=30%
30%*2000=600----marzec
b)
500-------100%
600--------x
___________
x=600*100%/500=120
120%-100%=20%

powinno być dobrze ja miałam z tego 5 :)
pozdr
2 3 2