A) W Polsce 1990 roku na tysiąc mieszkańców przypadały 133 aparaty telefoniczne. Ilu mieszkańców Polski przypadało w 1990 roku na jeden telefon?

b) W tym samym roku liczba samochodów na tysiąc osób wynosiła 138. Oblicz, ilu mieszkańców Polski przypadało na jeden samochód.

3

Odpowiedzi

2009-11-09T20:06:04+01:00
A)
1000 - liczba mieszkancow
133- liczba telefonow na 1k mieszkancow

1000/133=7,5 <--tyle czlekow na 1 telefon

b)
1000/138=7,2 <-- tyle czlekow na 1 car
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:06:08+01:00
A) na jeden telefon przypadalo około 8 mieszkańców

b)na jeden samochód przypadało około 7 mieszkańców


w tych zadaniach wystarczyło podzielić liczbę mieszkańców przez np. telefony
7 3 7
2009-11-09T22:00:16+01:00
1000:133=7,52
na jeden telefon przypadało 7,52 osoby czyli w zaokrągleniu 8 osób
1000:138=7,25
na jeden samochód przypadało 7,25 osoby czyli po zaokrągleniu 7 osób
6 4 6