w pewnym gimnazium sa trzy klasy pierwsze w klasie 1b liczacej 30 uczniów jest o 20% wiecej uczniów niz w 1a a w klasie 1c jest o 10 % mniej uczniów niz w klasie 1b.
a) ilu uczniów jest w klasie 1a ?
b) ilu w 1c ?
c) o ile % wiecej uczniów jest w klasie 1c niz w klasie 1a ?
d) jaki % wszystkich uczniów klas pierwszych stanowia uczniowie klasy 1b ( odp podaj w zaokragleniu ) prosze szybko i bez błedów ....

2

Odpowiedzi

2009-11-09T20:14:05+01:00
A. jest 24 ucz
b.jest 27 ucz
c. o 3
d. 100%-81
x%-30

x=100*30/81
x=3,7%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:14:29+01:00
A) 1b= 30 = 100%
3= 10%
20%= 6
1a= 30- 6= 24

b) 1c= 30-3= 27

c) O 10%, bo 27-24=3 , a 3= 10%

d) 30+ 24+ 27= 81 uczniów
81= 100% / 30 ≈ 37%
odp= 37%