1.
Spodnie kosztowały 88 zł. Po obniżce o 10% ile spodnie kosztują?
2.
Zapas żywności w schronisku wystarczy 120 osobom na 8 dni. Na ile dni wystarczyłby ten zapas 80 osobom?
3.
Ile trzeba dodać cukru do 4kg syropu cukrowego o stężeniu 25%, aby otrzymać syrop cukrowy o stężeniu 40%?
4.Wykonaj działania i zredukuj wyrazy podobne
a)
(2a - 3b) + (-2a + 4B)=
b)
3(a+4b-2) - 5a + 8=
5. Oblicz
a) 2√20+2√45-3√80=
b) 4√63-8√28+8√700=
c) 17³ x 17¹⁸ :17²¹=
d) 2⁵ × 4³ ÷ 8³=
e) 1,25³ × 8³=
6.
Bulaj to okno na statku w kształcie koła o średnicy 40cm. Ile bulajów wpuszcza tyle światła , co okno o wymiarach 125cm x 90cm ?
7. Rozwiąż i sprawdź równania
a) 0,4 + 2,3x = 2,5-4
b) 4x-3(3x- 5)= 2x




Prosze o szybkie zrobienie tego gdyz muszę mieć to na jutro z góry dzx

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:50:10+01:00
1.88-10%=88-8,8=79.2
2.120=8
80=x
120x=8*80
120x=640/120
x=5 dni
3.ms=?
mr=4 kg
cp=25%
cp₁=40%
ms=mr*cp/100%
ms=4*40/100%
ms=1,6 kg
4.
a)(2a - 3b) + (-2a + 4B)=2a-3b-2a=4b=-b
b)3(a+4b-2) - 5a + 8=3a+12b-6-5a+8=8a+12b-2
5.
a)2√20+2√45-3√80=2√5*4+2√9*5-3√16*5=2√5+6√5-12√5=-4√5
b)4√63-8√28+8√700=4√9*7-8√7*4+8√100*7=12√7+16√7+80√7=108√7
c)17³ x 17¹⁸ :17²¹=17²¹/17²¹=17
d)2⁵ × 4³ ÷ 8³=8⁸/8³=8⁵
e)1,25³ × 8³=10⁹
6.d=40
r=20
P=πr²
P=3,14*20²
P=1256
125*90=11250
11250/1256= około 8
7.
a) 0,4 + 2,3x = 2,5-4
2,3x=2,5-4-0,4
2,3x=-1,9/2,3
x=-0,82
4x-3(3x- 5)= 2x
4x-9x+15=2x
4x-9x-2x=-15
-7x=-15/-7
x=2,14

*-razy
/-podzielc
4 5 4
2009-11-09T22:02:23+01:00
4.Wykonaj działania i zredukuj wyrazy podobne
a)
(2a - 3b) + (-2a + 4B)=2a-3b-2a+4b=b
b)
3(a+4b-2) - 5a + 8=3a+12b-6-5a+8=-2a+12b+2
5. Oblicz
a) 2√20+2√45-3√80=2√20*45-3√80=2√900-3√80=2*30-3√80=60-3√80
7. Rozwiąż i sprawdź równania
a) 0,4 + 2,3x = 2,5-4
2,3x=2,5-4-0,4
2,3x=-1,9 /:2,3
b) 4x-3(3x- 5)= 2x
4x-9x-15=2x
-5x-2x=15
-7x=15 /:(-7)
x=15/7