1. Oblicz objętość 500 gramów oleju, wiedząc, że gęstość oleju wynosi 0,9g/cm³ ?
2. Oblicz masę 1 litra wody, wiedząc, że gęstość wody wynosi 1g/cm³ ?
3. Oblicz gęstość pewnej substancji o objętości 0,5dm³, której masa wynosi 1 kilogram. Gęstość podaj w g/cm³.

Proszę o podanie całego działania i szybką odpowiedź - praca domowa na jutro (10.11)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:14:36+01:00
1.v=?

v=m/d
v=500g / 0,9g/cm3
v=555,5cm3=0,55dm3
2.
m=?
1l=1dm3=1000cm3

m=v*d
m=1000cm3 *1g/cm3
m=1000g
3,
v=0.5dm3=500cm3
m=1kg=1000g

d=m/v
d=1000g/500cm3=2g/cm3


Pozdrawiam!:)

2009-11-09T20:22:48+01:00
1. d=m/v //*v
d*v=m //:d
v=m/d
v=500g/0.9 g/cm3
v=555.5 (zaokraglone do jednego miejsca po przecinku)

2. d=m/v
m=d*v
m=1000g*1 g/cm3
m=1000 cm3

3. d=m/v
d=1000g/0.5 dm3
d=1000g/500 cm3
d=2g/cm3