Odpowiedzi

2009-11-09T20:19:37+01:00
Simple - czas przeszły podaje sie go w emocjach faktach i w rutynach w 3 osobie l.poj dodajemy s
continus - czs terazniejszy docasownikow dodajemy .ing.oraz podajemy go o wszystkim co sie dzieje teraz w 3.os l.poj nic nie doajemy
poosobie musi byc czasowbnik tu be
W OBU CZASACH MUSIMY MUSIMY PAMIETAC ZE PYTANIA TWORZYMY PRZEZ INWERSJE
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:33:48+01:00
Czasu Past Simple używamy, gdy mówimy o :
-czynności, która zaczęła i skończyła się w przeszłości w znanym czasie
I watched a comedy film on TV last night.
Oglądałem komedię w telewizji ostatniej nocy.

-czynnościach, które wydarzyły się w przeszłości jedna po drugiej
He woke up, had breakfast and then left for his office.
Wstał, zjadł śniadanie i poszedł do biura.

-czynnościach skończonych, które trwały przez jakiś okres czasu (w przeszłości)
I lived in China for five years as a child..
Jako dziecko mieszkałem w Chinach przez 5 lat.

-używamy do opowiadań, narracji


Czasu Past Continuous używamy, gdy mówimy o :
-czynności ciągłej przerwanej przez inna czynność w przeszłości
Czynność dłuższa jest w czasie Past Continuous, a krótsza w Past Simple
I was watching TV when the doorbell rang.
Oglądałem telewizję kiedy zadzwonił dzwonek do drzwi.

-dwóch lub więcej czynnościach trwających równocześnie
I was riding a bike while my mother was reading the book.
Jeździłem na rowerze a moja mama czytała książke.

-używamy w opowiadaniach, aby przybliżyć okoliczniści wydarzenia
It was snowing and my sister and I were sitting in the living room.
Padał śnieg, ja z siostrą siedzieliśmy w salonie.