1.Jaka jest zawartosc procenowa tlenku wegla [|V] w powietrzu?
2.Jaka role odgrywa tlenek wegla[|V] w zyciu roslin?
3.Jakie substraty i produkty biora udzial w reakcji fotosyntezy?
4.Jakie czynniki sa niezbedne,aby zaszla reakcja fotosyntezy?
5.W jaki sposob tlenek wegla[|V] dostaje sie do atmosfery?
6.W jaki sposob tlenek wegla [|V] jest usuwany z atmosfery?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:17:13+01:00
1. Obecnie jego zawartość szacuje się na 0,04% .
2.Obecność tlenku węgla(IV)w powietrzu umożliwia roślinom jego pobieranie i przetwarzanie na materiał budulcowy w procesie fotosyntezy.
3.Substraty : tlenek węgla , woda
Produkty : glukoza , tlen
4.Potrzebne są: światło słoneczne, chlorofil , woda , sole mineralne i odpowiednia temperatura.
5.Tlenek węgla(IV) pochodzi ze źródeł naturalnych i wytworzonych przez człowieka ( antropogenicznych ) .
6.Tlenek węgla (IV) usuwany jest z atmosfery podczas fotosyntezy i opadów atmosferycznych .
2009-11-09T20:25:44+01:00
-procentowa zawartość w powietrzu to 0,04%
-tlenek węgla jest wykorzystywany przez rośliny do procesu fotosyntezy
-6CO₂+6H₂O→C₆H₁₂O₆(WĘGLOWODAN)+6O₂
-ENERGIA SŁONECZNA ,WODA,DWUTLENEK WĘGLA,CHLOROPLASTY.
-TLENEK WĘGLA DOSTAJE SIĘ DO ATMOSFERY PRZEZ SPALINY SAMOCHODOWE,KOMINY PRZEMYSŁOWE ITP.
-TLENEK WĘGLA JEST USUWANY PRZEZ ROŚLINY PODCZAS PROCESU FOTOSYNTEZY
1 4 1