Odpowiedzi

2009-11-09T20:22:34+01:00
Pola obu figór to 36jkwadratowychczyli bok kwadratu to 6
pole trójkąta to p=(a*h)/2
czyli 9=a*6/2
czili a=3
znamy juz prawie wszystko tylkonie prosta poprowadzona przez wieszcholek czyli pitagorasz ;]
a2+b2=c2
36+9=c2
c=pierwiastek z 45
obw trapezu to 15+pierwiastek z 45
2009-11-09T20:32:08+01:00
Ptruj = 9
Ptrap = 27
Pkwadr = 36
a= 6 (bok kwadratu)

Ptruj= a × h × 1/2
9=6×h×1/2
3=h

3² × 6² = x²
9 × 36 = x²
√45 = x
x = 3√5

OBWÓD = 6+6+3+3√5= 15+3√5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:43:51+01:00
Pola obu figur to 36j kwadratowych
bok kwadratu to 6
Pole trójkąta = 9j kwadratowych
Pole trapezu = 27j kwadratowych

3² × 6² = x²
9 × 36 = x²
√45 = x
x = 3√5

pole trójkąta to p=(a*h)/2
czyli 9=a*6/2
więc a=3
Twierdzenie Pitagorasa:
a2+b2=c2
36+9=c2
c=pierwiastek z 45
obwód trapezu to 15+3√5