Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:53:27+01:00
Ziemia:
promień- 6370 km

obwód- 40 030 km

powierzchnia- 510 mln km2

Księżyc:

odległość od środka Ziemi do środka Księżyca to 384403 km

Średnica Księżyca wynosi 3474 km

Przyspieszenie grawitacyjne na jego powierzchni jest blisko 6 razy słabsze, niż na Ziemi.

Księżyc wykonuje pełny obieg wokół Ziemi w ciągu 27,3 dnia

1 5 1
2009-11-09T22:40:10+01:00
Mysle ze w kazdej encyklopedi zdobedziesz podstawowoe dane Ziemia , Ksiezyc
- ja moze i innej danej wielkosc napiszę gdzie w encyklopediach zazwyczaj nie podaja moze to przyda Ci sie na lekcje fizyki czy astronomii.
Nasze Słonce ma srednice 1392000 km podczas gdy Ksiezyc 3476 km. Stosunek srednic wynosi 400 x . Natomiast srednia odlełosc Słonca od Ziemi to 149600000 km , a Ksiezyc okrąza Ziemie w odległosc 384400 km . Stosunek odległosci tez równa sie 400x , Jedyny przypadek ksiezyców w naszym ukladzie słonecznym i dlatego widzimy na naszym niebie ze pozorne srednice Słonca i Ksiezyca sa prawie jednakowe.
A wielkosci i rozmiary fizyczne zdobedziesz nawet i w internecie:) pozdrawaim
1 5 1