Odpowiedzi

2009-11-09T20:43:21+01:00
Dzisiejsze sztuki są pisane na każdy temat (nawet nie muszą mieć sensu, jak u Becketa), a starożytne zwykle były oparte na mitologii i podejmowano w nich bardzo wzniosłe tematy (decorum) oraz musiały być zbudowane według ściśle określonych reguł – musiał występować prolog (wstęp), parodos (pierwsza pieśń chóru), epejzodiony (sceny), stasimony (kolejne pieśni chóru po epejzodionach), a wszystko kończył exodos. Starożytnym twórcom sztuk chodziło o to, żeby widza poruszyć, widz miał doznać duchowego oczyszczenia.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:45:35+01:00
-Kiedys mogli odgrywac role tylko mezczyzni, teraz moga tez kobiety
-kiedys nakladano maski
-kiedyś grały tylko 3 postaci, dziś może dowolna liczba
-kiedys sztuki poswiecone byly bóstwom, dziś nie.
4 3 4