Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-10T15:02:56+01:00
1.Rośnie liczba ofiar na Ukrainie
Polskie MSZ przekazało stronie ukraińskiej propozycję pomocy w zakresie diagnostyki laboratoryjnej wykonywanej przez Wojskowy Instytut Higieny i Epidemiologii w Puławach - poinformowało w niedzielę wieczorem Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. Wcześniej prezydent Ukrainy poprosił Lecha Kaczyńskiego o pomoc w walce z epidemią grypy, m.in. o to, by polskie laboratoria wykonały testy próbek na obecność wirusa grypy typu A/H1N1. Liczba ofiar grypy rośnie.

2.Runął klif, zginęły dwie osoby
Dwie osoby zginęły w wyniku oberwania się klifu na jedną z plaż na Teneryfie. Skały stoczyły się z wysokości 40 metrów wprost na plażowiczów na Los Gigantes.Ofiary to 34-letnia obywatelka Hiszpanii oraz 57-letnia Brytyjka. Klif runął na plażowiczów na plaży Los Gigantes (PAP/EPA)Na miejscu natychmiast pojawiły się służby ratownicze i straż pożarna. Cały teren był przeszukiwany z pomocą psów.Jak powiedziała rzeczniczka służb ratunkowych, nikt inny nie ucierpiał i jest mało prawdopodobne, że ktoś znajduje się pod zwałami kamieni. Niektórzy plażowicze przeżyli szok i musieli skorzystać z pomocy medycznej.

3.Zobacz interaktywną fotografię nocnego nieba
3 tysiące fotografii, 22 miesiące pracy, ponad 40 tysięcy przebytych kilometrów. Tyle trzeba było zrobić, aby stworzyć panoramiczne zdjęcie nocnego nieba z Drogą Mleczną w samym jego centrum.
Twórca panoramy jest profesor Axel Mellinger z Central Michigan University. Fotografie do swojego niezwykłego projektu wykonywał w Afryce południowej, Teksasie i w Michigan. Informacje o swojej pracy opublikował w Publications of the Astronomical Society of the Pacific.


4.Najdroższy statek świata pokonał największą przeszkodę
Oasis of the Seas - największy i najdroższy statek pasażerski, jaki kiedykolwiek zbudowano - zdołał pokonać w niedzielę najważniejszą przeszkodę w drodze do portu w USA: most nad cieśniną duńską Wielki Bełt.
Aby ta operacja zakończyła się sukcesem, kolos wystający 65 metrów nad poziom morza musiał złożyć teleskopowe kominy (i tak zapas wyniósł tylko niecałe pół metra). Gdy statek zbliżał się do mostu, w ramach środków ostrożności na 15 minut wstrzymano na nim ruch. Całą operację obserwowały setki ludzi zabranych po obu stronach mostu. Niektórzy czekali nawet kilka godzin.Statek został przekazany w środę w fińskiej stoczni STX w Turku firmie Royal Carribean.

5.Milicja nie chce Innej Rosji
Siły specjalne rosyjskiej milicji OMON rozpędziły w Moskwie demonstrację radykalnej opozycji. Co najmniej 50 osób zostało zatrzymanych.
Na Placu Triumfalnym w centrum rosyjskiej stolicy zebrali się opozycjoniści skupieni w koalicji Inna Rosja. Manifestacja zorganizowana była w obronie prawa do zgromadzeń, które jest zapisane w artykule 31. konstytucji Federacji Rosyjskiej.

6.Przejechał córke bo była zbyt "zachodnia"
Siły specjalne rosyjskiej milicji OMON rozpędziły w Moskwie demonstrację radykalnej opozycji. Co najmniej 50 osób zostało zatrzymanych.
Na Placu Triumfalnym w centrum rosyjskiej stolicy zebrali się opozycjoniści skupieni w koalicji Inna Rosja. Manifestacja zorganizowana była w obronie prawa do zgromadzeń, które jest zapisane w artykule 31. konstytucji Federacji Rosyjskiej.

7.Wielka kaucja Polańskiemu nie pomogła
Roman Polański nie wyjdzie na wolność. Szwajcarskie ministerstwo sprawiedliwości odrzuciło w piątek drugi wniosek o zwolnienie reżysera za kaucją. Choć prawnicy filmowca zaproponowali wyższe poręczenie finansowe, ministerstwo uznało, że ryzyko ucieczki Polańskiego jest zbyt duże.

8.Groźny wirus zabił 34 osoby, tysiąc jest w szpitalach
Rośnie liczba osób cierpiących na powikłania pogrypowe i zapalenie płuc na Zachodniej Ukrainie. Hospitalizowanych jest już 951 osób, z czego 497 to dzieci. W ostatnich dniach na Ukrainie zmarły 34 osoby. W warszawskim Rządowym Centrum Bezpieczeństwa zebrali się eksperci, by sprawdzić, czy wirus nie zagraża naszym terenom przygranicznym.

9.Unia uległa Czechom
Czesi postawili na swoim i będą wyłączeni z obowiązywania Karty Praw Podstawowych. Podczas szczytu UE w Brukseli członkowie Unii zgodzili się, aby ten dokument nie obowiązywał Czech, podobnie jak wcześniej wyłączono spod spod jego działania Wielką Brytanię i Polskę.
- Kraje członkowskie UE zaakceptowały na szczycie w czwartek wieczorem derogację dla Czech dotyczącą Karty Praw Podstawowych, która ma umożliwić prezydentowi Vaclavowi Klausowi podpisanie aktu ratyfikacyjnego Traktatu z Lizbony - poinformował rzecznik czeskiego rządu w Brukseli.
2009-11-10T18:35:45+01:00
Umorzone śledztwo ws. przecieku dotyczącej afery gruntowej:
Warszawska prokuratura umorzyła śledztwo w sprawie przecieku z tzw. afery gruntowej. Decyzja o umorzeniu śledztwa zapadła z powodu braku danych uzasaniających podejrzenie popełnienia czynu.


Były szef ABW ma zarzyt w sprawie Blidy,
Zarzut naduzycia władzy, czyli przekroczenia uprawnień i działania na szkodę interesu publcznego postawiła łódzka prokuratura byłemu szefowi ABW Witoldowi Marczukowi w śledztwie dotyczącym śmierci byłej posłanki SLD Barbary Blidy.

Grypa zabija na Ukrainie
Na zachodniej Ukrainie już 48 osoby zmarły na wirusowe zapalenie płuc i powikłania po grypie. To wiru A/H1N1
2009-11-10T19:16:10+01:00
Groźny wirus zabił 34 osoby, tysiąc jest w szpitalach
Rośnie liczba osób cierpiących na powikłania pogrypowe i zapalenie płuc na Zachodniej Ukrainie. Hospitalizowanych jest już 951 osób, z czego 497 to dzieci. W ostatnich dniach na Ukrainie zmarły 34 osoby. W warszawskim Rządowym Centrum Bezpieczeństwa zebrali się eksperci, by sprawdzić, czy wirus nie zagraża naszym terenom przygranicznym.

Unia uległa Czechom
Czesi postawili na swoim i będą wyłączeni z obowiązywania Karty Praw Podstawowych. Podczas szczytu UE w Brukseli członkowie Unii zgodzili się, aby ten dokument nie obowiązywał Czech, podobnie jak wcześniej wyłączono spod spod jego działania Wielką Brytanię i Polskę.
- Kraje członkowskie UE zaakceptowały na szczycie w czwartek wieczorem derogację dla Czech dotyczącą Karty Praw Podstawowych, która ma umożliwić prezydentowi Vaclavowi Klausowi podpisanie aktu ratyfikacyjnego Traktatu z Lizbony - poinformował rzecznik czeskiego rządu w Brukseli.