Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:43:34+01:00
Material na spodnie ksztowal 18zl za 1m biezacy. Na spodnie potrzeba 1,4m materialu. Ile kosztuja spodnie, jesli do wartosci materialu nalezy doliczyc 40% kosztow robocizny??

18zł - 1m
x - 1,4m

x=(18*1,4)/1 = 25,2zł

100% - 25,2zł
140% - x
x=(140*25,2)/100 = 35,28zł
1 5 1
2009-11-09T20:48:03+01:00
18zł= 100% /4
4,5= 25%/ 5
0,9 zł= 5%
20%=3,6zł
40%= 0,9 * 8= 7,2 zł

czyli 1, 4 m = 18zł + 3,6zł + 7, 2 zł= 28, 8 zł