Do jakiego powstania- listopadowego, czy styczniowego pasują podane teksty?

1. Spójrz, w tym miasteczku też są rosyjscy żołnierze! W każdej chwili może się tu pojawić rosyjski patrol. Tylko w lesie nasz oddział będzie w miarę bezpieczny.
2. Biada nam, generał Sowiński został sam w okopach Woli! Rosjanie go zabiją, a potem przyjdzie kapitulować całej Warszawie!
3. Uciekajcie, panowie powstańcy! Co z tego, że rozgromiliście oddział Rosjan, skoro ich niedobitki ściągnęły pomoc. Uciekajcie, jest ich za dużo, nie macie szans!
4. Odnieśliśmy kilka zwycięstw, jednak w maju przyszła klęska pod Ostrołęką. Od katastrofy uratowała nas tylko altyleria pułkownika Bema.

Będę wdzięczna za pomoc!!

3

Odpowiedzi

2009-11-09T20:43:30+01:00
Moim zdaniem to będzie powstanie listopadowe.
ale nie jestem pewna
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:46:28+01:00
Listopadowego.
"Po wybuchu powstania listopadowego usiłował początkowo powstrzymać wychowanków od udziału w nim, obawiając się jego szybkiego upadku i represji, jednakże w miarę rozwoju powstania, przyjął stanowisko dowódcy artylerii garnizonu warszawskiego"
2009-11-09T20:46:35+01:00
Według mnie podane teksty pasują do powstania listopadowego