1. Sznurek o długości 10m pocięto na trzy części, których stosunek długości jest równy 3:5:7. Jaką długość ma najkrótsza z tych części?

2.Wartość wyrażenia W=|x-6|-3x+5 dla dodatniej liczby x<6 wynosi:
A -2x-11 B -2x+11 C 4x-11 D -4x+11

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T20:50:41+01:00
1. Sznurek o długości 10m pocięto na trzy części, których stosunek długości jest równy 3:5:7. Jaką długość ma najkrótsza z tych części?

3+5+7=15

3/15=1/5-najkrótsza częsć
1/5*10=2m
odp.2m to długość najkrótszej z tych części
2.Wartość wyrażenia W=|x-6|-3x+5 dla dodatniej liczby x<6 wynosi:
-x+6-3x+5=-4x+11 zatemD

A -2x-11 B -2x+11 C 4x-11 D -4x+11
3 3 3
2009-11-09T20:52:06+01:00
3+5+7 = 15
Sznurek dzielimy na 15 części 1część= 2/3m
Najkrótszy:
3* 2/3 = 2m
5 3 5