Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:02:30+01:00
Straciły cały swój dobytek, m.in. religijny.
Narody kolonizowane, czyli cała ludność stała się niewolnikami, którzy często wszczynali bunty, co prowadziło do wielu śmierci.
4 2 4
2009-11-09T21:02:44+01:00
Zwiększenie się liczby ludności,
źródło taniej siły roboczej,
powiększenie Zasobów surowców mineralnych,
rynek zbytu towarów przemysłowych,
uzyskanie przewagi politycznej i militarnej na świecie.
4 4 4
2009-11-09T23:13:26+01:00
Powstanie potęg kolonialnych (Hiszpania, Portugalia)
-rozwój osadnictwa (południe Afryki)
-powstanie nowych szlaków morskich wiodących przez oceany
-wyniszczenie cywilizacji Majów, Azteków i Inków
-handel niewolnikami
-sprowadzenie do Europy cennych surowców, nowych gatunków roslin
-emigracje Europejczyków poza ojczysty kontynent
-chrystianizacja Ameryki Łacińskiej
-misje Jezuickie
-rozwój żeglarstwa, miast portowych (Antwerpia, Amsterdam)
-rozkwit korsarstwa Francuzów i Anglików
-deportowanie do kolonii skazańców
-wpływ na humanizm
-potwierdznie kulistości ziemi
-podział Europy na dwie drogi rozwoju gospodarczego
-rewolucja cen

mam nadziej ze pomoglam :)
7 3 7