Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:02:56+01:00
X - cena biletu bez znizki
x + x - 30%x = 340
2x - 0,3x = 340
1,7x = 340 / :1.7
x = 200
Bilet mamy kosztował 200 zł.
18 3 18
2009-11-09T21:05:32+01:00
Jacek z mamą za 2 bilety kolejowe do Pragi zapłacił w sumie 340zł.Jacek jest studentem więc przysługuje mu 30% zniżki.Mamie znizka nie przysługuje.Ile kosztował bilet mamy?

x → cena biletu mamy
x - 30% x = x - 3/10x = 7/10 x → cena biletu Jacka
340 = x + 7/10 x
340 = 17/10 x /*10/17
340 * 10/17 = x
200 = x
Odp.: Bilet mamy kosztował 200zł
15 3 15