Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:16:57+01:00
-partia liberałów obaliła rząd młodoturków
-wzrosły wpływy Niemiec

ciężkie troche.
1 3 1
2009-11-09T21:18:10+01:00
Terytorium obecnej Turcji, w starożytności i we wczesnym średniowieczu należące m.in. do Grecji, Rzymu i do Bizancjum. W drugiej. połowie XI w. częściowo opanowali tur. Seldżucy; w XII w. powstał tam sułtanat konijski Seldżuków rumijskich, który obejmował prawie całą Anatolię; później przybyli Turcy oguzyjscy, których wódz Ertogrul wstąpił na służbę sułtanów konijskich i otrzymał jako lenno okręg Sögüt w zachodniej Anatolii — zalążek przyszłego państwa tureckiego. W latach 20. XIV w. powstało tam księstwo nazwane (od założyciela dynastii — Osmana I) osmańskim (lub ottomańskim); właściwym twórcą państwowości Turcji był syn Osmana I — Orchan. W pierwszej. połowie XIV w. Turcy powiększyli swe państwo kosztem posiadłości bizantyjskich w Anatolii, m.in. 1326 zdobyli Brussę (ob. Bursa), która stała się pierwszą stolicą Turcji Murad I, który przyjął tytuł sułtana, podbił Adrianopol (ob. Edirne), 1361 — wschodnią Trację, następnie wiele miast bułg. i uzależnił Serbię (Kosowe Pole), a Bajazyt I — pozostałą część Bułgarii. Podboje tureckie, przerwane najazdem Timura na Anatolię, wznowił Murad II, który pokonał wojska węgiersko-polskie pod Warną. Mehmed II zdobył Konstantynopol (1453) i uczynił go stolicą państwa (p.n. Stambuł). Państwo osmańskie przekształciło się w imperium.
1 3 1