Odpowiedzi

2009-11-09T21:37:55+01:00
1.Z miejscowości A i B odległych o 100km wyruszaja ku sobie dwaj rowerzyści z szybkościami Va= 15km\h i Vb= 25km\h. oblicz czas po którym rowerzysci sie spotkaja i odległośc miejsca spotkania od miejscowosci A.
2. Z miejscowości A i B odległych o 20 km wyruszły jednoczesnie w te sama strone rowerzyści z szybkosciam,i Va = 30km\h i Vb =50km\h . oblicz cza spo którym pojazd b dogoni pojazd A i odległośc miejsca spotkania od miejscowosci A.
3kolumna wojskowa o długości l=1,5km porusza si.e z szybkościa 6km\km Z czioła kolumny dowódca wysyła motocylkistów z rozkazem na tył kolummny .Motocyklista jedzie z szybkosciami 20km\h nie zatrzymując sie przekazuje rozkaz i wraca .Ile czasu był w drodze?

a odpowiedzi jak chcesz to napisz:)
licze na naj
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T22:06:43+01:00
1. Kula karabinowa wystrzelona poziomo z v=820 m/s upadła na ziemie w odl.= l=410m od lufy. Na jakiej wys. znajdowała się lufa nad ziemią w momencie strzału? ile czasu trwal lot pocisku?
odp:
l= v*t
t=l/v
t=410m/820m/s=0,5s
h=gt2/2=10m/s*0,5 s2dzielone przez 2=1,25m
2. Pociąg jedzie z v=72km/h. Przed stacja hamuje tak, ze opoznienie a=0,5 m/s2. w jakiej odl. od stacji rozpoczął hamowanie?
odp:
vk=v-a*t
l=v*t- at2 przez 2
vk= 0 wiec 0=v-at
t=v/a
l=v* v/t- a v2/a dzielone kjeszcze przez 2= v2/ 2a
l=400m