Odpowiedzi

2009-11-09T21:23:10+01:00
Każdy z aminokwasów zbudowany jest z jeszcze mniejszych cząsteczek: Adeniny, Tyminy, Guaniny,Cytozyny.
3 poniżej wybrane tworzą KODON: np.ATA tzn. że składa się z Adeniny, Tyminy i Adeniny. A że każdy aminokwas składa się nie z mniej, nie z więcej tylko dokładnie z 3, to łatwo policzyć liczbę aminokwasów, dzieląc liczbę literek(15) przez 3 i wychodzi że jest aminokwasów 5.
Pozdrawiam :)
P.S. Też nie lubię biologi :D
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:34:13+01:00
Jeden aminokwas jest kodowany prze jeden kodon, czyli trójkę zasad azotowych w DNA. W podanym ciagu jest 15 zasad azotowych, czyli 15/3=5 kodonów i tyleż aminokwasów jest kodowanych przez ten Fragment DNA, czyli 5.

I tak apropo odpowiedzi powyżej aminokwasy nie składają sie z adeneni tyminy cytozyny i guaniny!!! A, G, C, T są to zasady azotowe w DNA kodujace dany aminokwas. Aminokwasy są przenoszone przez aminoacylo-tRNA, które rozpoznają poszczególne kodony, czyli trójki zasad azotowych w DNA i dołączają odpowiedni aminokwas proces nazywa się translacją, tak w skrócie, pozdrawiam
1 5 1
2009-11-09T22:18:44+01:00
5 aminokwasów, gdyż kod genetyczny jest trójkowy i koduje amonokwasy po 3 zasady purynowe i pirymidynowe