Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T22:27:17+01:00
A=20√3 poleΔ=½a×h 100√3=½×20√3×h →h=10 pitagoras wyliczy ci ramie Δ ramię=c c²=[10√3]²+10² c²=300+100=400→c=20 obwód Δ=20+20+20 √3=40+20√3=20[√3+20] kat przy podstawie oblicz z sinusa sin=h:c sin=10:20=½ sprawdzasz i widzisz ,że ½ to sinus 30⁰,czyli kat przy podstawie ma 30⁰ teraz-nie bądż ofermą-poradzisz sobie: narysuj poziomą kreskę na środku strony zeszyty,zaznacz na tej kresce środek kropeczką,przez te kropeczke poprowadz do góry pionową kreskę,dowolnej długośc oznacz ją h górny koniec kreski połącz z końcami kreski poziomej-otrzymałeś Δ równoramienny -podstawę oznacz 20√3 ramiona oznacz c dolny lewy kąt oznacz α ,-wysokosc h podzieliła ci podstawe na pół ,kazda połowe opisz 10√3, zamaluj delikatnie lewy Δ ,czyli pół twojego wielkiego Δ , to jest Δ prostokątny który wykorzystałeś do pitagorasa i sinusa-poradzisz sobie-pozdrawiam i życze powodzenia
2009-11-09T23:43:33+01:00
1.Obliczenie wysokości trójkąta ze wzoru na pole:
P= a×h/ 2
100√3=20√3×h/2 |×2
200√3=20√3×h |÷20√3
h=10

2. Obliczenie długości ramienia trójkąta z Pitagorasa:
10²+(10√3)²=x²
100+300=x²
400=x² /√
x = 20

3. Obliczenie obwodu trójkąta :
Ob=2×20+20√3= 40+20√3= 20(2+√3)

(nie mogę dodać załącznika. ; / )
myślę, że z rysunkiem sobie poradzisz.
narysuj trójkąt równoramienny+ wysokość .
podstawa ma długość 20√3
a wysokość ma długość 10
ramie = 20
wysokość pada na podstawę pod kątem prostym.