Jezeli od kwadratu pewnej liczby odejmniemy kwadrat róznicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy33 jaka to liczba.a)zapisz równanie opisujace sytuacje w zdaniu
b)rozwiąż to zapisane równanie
c))sprawdz czy otrzymana liczba spełnia warunki zadania
dziękuję i pozdrawiam

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:29:22+01:00
Jezeli od kwadratu pewnej liczby odejmniemy kwadrat róznicy tej liczby i liczby 3 to otrzymamy33 jaka to liczba.a)zapisz równanie opisujace sytuacje w zdaniu
b)rozwiąż to zapisane równanie
c))sprawdz czy otrzymana liczba spełnia warunki zadania

x<kwadrat> - (x-3)<kwadrat = 33
x<kwadrat>- ( x<kwadrat>-6x+9)=33
x<kwadrat> - x<kwadrat>+ 6x -9=33
6x-9=33
6x=33+9
6x=42 /:6
x=7

7<kwadrat> - (7-3)<kwadrat>=33
49- (4)<kwadrat>=33
49-16= 33
33=33
L=P

Pozdrawiam!;)
1 5 1
2009-11-09T21:31:22+01:00
A-pewna liczba
A) a^2-(a-3)=33 ^ - oznacza potęgowanie
B)a^2-(a^2-6a+9)=33
-6a+9=33
-6a=33-9
-6a=24
a=-4
podpunkt c powinieneś zrobic sam
2009-11-09T21:37:28+01:00
A)
x^2 - (x -3 ) = 33
b)
x^2 - x + 3 - 33 = 0
x^2 - x - 30 = 0
delta = (-1)^2 - 4*1*(-30) =1 + 120 = 121
pierw. kw. z delty = 11
x1 = (1-11)/2 = -5
x2 = (1 +11)/2 = 6
c) (-5)^2 - ( -5 -3) = 25 + 8 = 33
6^2 - (6 - 3) = 36 - 3 = 33