W krajach Unii Europejskiej corocznie ustala sie limit połowów różnych gatunków ryb. Jak myślisz, czym spowodowane sa te decyzje?
Proszę od odpowiedź
to z ćw. "Przyroda dla klasy szóstej" część I, z nowej ery , zad.15 str. 51
;D

2

Odpowiedzi

2009-11-09T21:36:08+01:00
Spowodowane są tym, że zbyt duże połowy ryb mogą prowadzić do zaniku gatunku na danym terytorium
51 2 51
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:39:04+01:00
Polując na zwierzęta, jak i łowiąc ryby, przyczyniamy się do zmniejszania osobników danego gatunku. Nadmierne (tutaj) łowienie ryb może przyczynić się do zagrożenia wymarciem dla danego gatunku, a nawet wymarciem na danym terenie. Dlatego w porozumieniu z np. Ligą Ochrony Przyrody i organizacją, która ma na celu ustalenie gatunków zagrożonych wyginięciem itp, ustala się limity.

Są także określane zakazy połowów, dla niektórych gatunków, w okresie składania ikry.
70 4 70