Motocyklista jadący ze średnią szybkością 54 km/h przebył pewną trasę w ciągu 3h. Z jaką średnią szybkością musiałby pokonać tę trasę aby przebyć ją w ciągu 2h i 42 minut?


Oblicz wartośĆ prędkości końcowej i przyspieszenie ciała ruszającego ruchem jednostajnie przyspieszonym, które w czasie t= 10s przebyło drogę s=100m .

2

Odpowiedzi

2009-11-09T21:39:27+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:47:58+01:00
Motocyklista jadący ze średnią szybkością 54 km/h przebył pewną trasę w ciągu 3h. Z jaką średnią szybkością musiałby pokonać tę trasę aby przebyć ją w ciągu 2h i 42 minut?

V1=54km/h
t1=3h
V2=?
t2=2 h 42 min = 2,7h

54 - 3
x - 2,7

x=(2,7*54) / 3 = 48,6 km/h

Oblicz wartośĆ prędkości końcowej i przyspieszenie ciała ruszającego ruchem jednostajnie przyspieszonym, które w czasie t= 10s przebyło drogę s=100m .
a=? Vk=?
t=10s
s=100m
a= Vt + at(kwadrat)/2
s=at (kwadrat)/2 >> a = 2s/t (kwadrat) = 200m/ 100s (kwadrat) =
2m/s(kwadrat)