Wodór reaguje z różnymi substancjami. Napisz słownie przebieg reakcji chemicznych wodoru, wykożystując podane poniżej substraty i produkty:)
Substraty: siarka, chlor, azot, fosfor, tlen, tlenek, tlenek miedzi(II), sód i wapń
Produkty: miedź, woda, wodorek wapnia, amoniak, siarkowodór, wodorek sodu, woda, chlorowodór, fosforowodór

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T22:35:28+01:00
Wodór + siarka -> siarkowodór
wodór + chlor -> chlorowodór
wodór + azot -> amoniak
wodór + fosfor -> fosforowodór
wodór + tlen -> tlenek wodoru (woda)
wodór + tlenek miedzi (II) -> miedź + woda
wodór + sód -> wodorek sodu
wodór + wapń -> wodorek wapnia
2009-11-10T00:13:13+01:00
Siarka+wodór→siarkowodór,
chlor+wodór→chlorowodór,
azot+wodór→amoniak,
fosfor+wodór→fosforowodór,
tlen+wodór→woda,
tlenek miedzi(II)+wodór→miedź+woda,
sód+wodór→wodorek sodu,
wapń+wodór→wodorek wapnia