Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T21:51:01+01:00
Pęd = p = m * V

P1= 0,1 kg * 0,08 m/s = 0,008 kg*m/s

P2= 80 kg * 10 m/s = 800 kg*m/s

Odp. Większy pęd ma rowerzysta

(chyba źle podałeś V pocisku, bo zadanie jest trochę bez sensu - prędkość powinna być większa)
2009-11-09T21:51:55+01:00
P= m*v [kg • m/s ]

a) m=100g= 100 gramów = 0,1 kilograma
v= 0,08 m/s

p= m*v= 0,1 kg*0,08 m/s= 0,008 kg*m/s

b) m= 80kg
v= 36km/h Przeksztłcamy km/h na m/s, wiedząc że 1m/s = 3,6 k/h, czyli V=10 m/s

p= m*v= 80kg* 10m/s= 80kg*m/s

Odp. Większy pęd ma rowerzysta.

2009-11-09T22:02:57+01:00
P = m * v

100g = 0,1 kg
0,08 m/s = 0,08 * 0,001 / 0,0036 km/h = 0,022 km,h

p kuli= 0,0022

p rowerzysty =80 *36 = 2880

rowerzysta ma znacznie wiekszy ped