Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-09T23:00:54+01:00
Skoro stosunek boków to 4:7
4x - krótszy bok
7x - dłuższy bok

Obwód to krótszy bok + krótszy bok + dłuższy bok + dłuższy bok.

4x + 4x + 7x + 7x = 1,1 dm
8x + 14x = 1,1 dm
22x = 1,1 dm |:22
x = 0,05 dm

Ale to jest tylko x. My chcemy długości boków, czyli:

4x = 4 * 0,05 dm = 0,2 dm
7x = 7 * 0,05 dm = 0,35 dm


Odp. Długości boków to 0,2 dm i 0,35 dm. [ mam nadzieje , że pomogłam ]
2009-11-09T23:32:39+01:00
A=4a
b=7a
2a+2b=11 [cm]
8a+14a=11
22a=11
a=0,5 [cm]
a==>2 cm
b==>3,5 cm